Dobre dla zdrowia
Jakie są główne zalety migdałów blanszowanych?

Migdały blanszowane (https://www.bee.pl/targroch-migdaly-blanszowane-1-kg_p997648.html) to po prostu obrane migdały, które mają gorzki smak i nie zawsze mają idealny ciemny kolor po upieczeniu. Umieszczenie migdałów w gorącej wodzie na kilka godzin ułatwi obieranie migdałów, ale ci, którzy wypróbowali tę metodę, wiedzą, że nie można naturalnie dodawać migdałów do ciasta, ponieważ jest to bardzo czasochłonne i należy je wcześniej wyblanszować. Dlatego gotowe migdały blanszowane, które możesz przygotować i wykorzystać w dowolnym momencie, są idealnym rozwiązaniem dla nasze kuchni. Co więc możemy z nimi zrobić?

Do czego możemy użyć migdałów blanszowanych?

Obrane migdały są często używane do robienia:

  • ciast,
  • słodyczy,
  • kremów,
  • ciastek,
  • innych słodyczy.

Po prostu zmielmy lekko prażone migdały na suchej patelni za pomocą młynka do kawy lub robota kuchennego i przesiejmy je, aby usunąć duże ziarna, co ułatwi ich przygotowanie w domu. Do gotowania można również użyć blanszowanych migdałów. Warto również zauważyć, że podczas przygotowywania różnych ciast i ciastek mąka migdałowa może zastąpić część (lub nawet całość) mąki.

Zastosowanie migdałów blanszowanych w tradycyjnych wypiekach

Lekko przesiane blanszowane migdały są składnikiem świątecznej pasty z nasion maku, a następnie chleba świętojańskiego, ciasta z nasion maku i ciasta z nasion maku (ravioli, prażone lub pieczone z nasionami maku). Ponadto, w wielu częściach Wielkiej Brytanii Święta Bożego Narodzenia są dodawane do tradycyjnego ciasta bożonarodzeniowego. Brytyjskie ciasto bożonarodzeniowe o smaku rumu zawiera suszone owoce i orzechy, takie jak migdały, a szkockie popularne ciasto, które jest ozdobione migdałami w środku i na górze.

Jakie są niesamowite właściwości migdałów?

Warto podkreślić, że migdały blanszowane można dodawać do różnych ciast i są bardzo popularne. Jest również stosowany w dekoracji innych potraw. Wiadomo, że migdały mają wiele właściwości promujących zdrowie. Jest kilka rzeczy, które naprawdę zaskakują.

Dlaczego włączamy je do codziennej diety?

Nie ma wątpliwości, że migdały pozytywnie wpływają na nasze piękno. Dlatego może mieć pozytywny wpływ na wygląd naszego ciała. Szczególnie ci, którzy cierpią na nierówny odcień skóry, zwracają uwagę na migdały. Dzięki migdałom nasza skóra może przywrócić blask. Ponadto, migdałowi przypisuje się funkcję detoksykacji. Dlatego ludzie z trądzikiem powinni być zainteresowani tym orzechem. Zmianom trądzikowym towarzyszą uporczywe plamy. Migdały są również skuteczne dla takich osób.

 

Migdały blanszowane. Właściwości funkcjonalne

Migdały blanszowane od BEE są jedną z najzdrowszych przekąsek. Są bogate w wiele cennych składników odżywczych i minerałów. Określane są “królem orzechów” i doceniane przez lekarzy i dietetyków, ponieważ mają działanie prozdrowotne, które pozytywnie wpływa na funkcje naszego organizmu. Migdały blanszowane można stosować nie tylko w gotowaniu, ale także w kosmetykach. Jaka jest różnica między tymi cennymi orzechami i jakie składniki zawierają?

Właściwości migdałów blanszowanych

Migdały są ogólnie uważane za orzechy, mimo że są owocem drzewa migdałowego. To ziarno z Bliskiego Wschodu ma całe mnóstwo korzyści zdrowotnych, które skutecznie wspierają funkcjonowanie naszego organizmu. Po pierwsze, migdał obniża poziom cholesterolu we krwi, zmniejsza ryzyko miażdżycy, udaru mózgu, zawału mięśnia sercowego i zapobiega cukrzycy. Migdały zwiększają odporność i pozytywnie wpływają na ogólny stan mięśni gładkich oraz szkieletowych. Eksperci zalecają migdały również w leczeniu zgagi i niestrawności. Również ten rodzaj orzechów ma działanie przeciwzapalne. Jeśli jesz migdały podczas ciąży, nudności znikną. Migdały blanszowane pomagają układowi nerwowemu, rozluźniają się i zwalczają wolne rodniki, dlatego należy również zwrócić uwagę na osoby zestresowane.

Przeciwwskazania migdałów

Ponieważ jednak migdały zawierają albuminę i CL-cl, należy uważać na składniki, które mogą powodować reakcje alergiczne na skórze i powodować choroby układu trawiennego i oddechowego. Dlatego osoby uczulone na migdały nie powinny jeść migdałów. Ponadto, osoby z problemami z woreczkiem żółciowym i nerkami powinny zachować ostrożność, ponieważ nadmierne spożycie migdałów może spowodować ich krystalizację.

Wartości odżywcze i witaminy migdałów

Migdały są bogate w:

– jednonienasycone kwasy tłuszczowe,

– potas,

– wapń,

– magnez,

– żelazo.

Zawiera również miedź, cynk, selen i niacynę. Ponadto, migdały blanszowane zawierają jednocześnie witaminy, które są bardzo cenne dla ludzkiego ciała. A, B1, B2, B3, B6, witamina E.

Jak używać migdałów?

Istnieją głównie 2 rodzaje migdałów: słodkie i gorzkie. Jednak w gotowaniu stosuje się głównie słodkie odmiany, spożywane na surowo lub wykorzystywane do konserwowania i wytwarzania słodyczy. Ten cenny orzech jest również stosowany w kosmetykach i medycynie. Lepiej jednak wiedzieć, że jest stosowany głównie w przemyśle farmaceutycznym, ponieważ spożywanie dużych ilości gorzkich migdałów może być szkodliwe dla zdrowia.

 

Czy migdały blanszowane są dobre dla zdrowia?

Migdały blanszowane, podobnie jak orzechy, mają znaczący wpływ na funkcjonowanie mózgu. Ma działanie przeciwnowotworowe, ale także obniża poziom cholesterolu. Czy migdały blanszowane same w sobie mają tak wiele korzyści zdrowotnych? Co więcej, migdały blanszowane są pyszne. Migdały to nasiona zwykłych drzew migdałowych. Może to być zdrowa przekąska lub dodatek do różnych potraw. Ponadto, jest również zdrowy podczas posiłków, ponieważ zawiera wiele cennych składników.

Jakie rodzaje migdałów istnieją?

Istnieją 2 rodzaje migdałów: słodkie i gorzkie. Słodkie odmiany można jeść, ale ze względu na wysoką zawartość amidaliny są toksyczne, a gorzkich odmian nie można jeść. Dlatego gorzkie migdały blanszowane i inne są używane tylko do aromatyzowania słodyczy i kosmetyków. Z drugiej strony słodkie odmiany są wykorzystywane do produkcji olejku migdałowego do pielęgnacji skóry i masażu.

Wartość odżywcza migdałów blanszowanych

Migdały blanszowane zawierają dużo lipidów (w tym kwasów tłuszczowych omega-3) skoncentrowanych na białku i jednonienasyconych kwasach tłuszczowych, a także zawierają błonnik pokarmowy, który poprawia funkcjonowanie jelit. Jednak ze względu na wysoką zawartość tłuszczu ma dość dużo kalorii. Zawiera również cenne minerały i witaminy, takie jak:

  • potas,
  • wapń,
  • magnez,
  • żelazo,
  • witaminy z grupy B i E.

Oprócz cennych kwasów tłuszczowych omega-3, migdały blanszowane zawierają dużo kwasów tłuszczowych omega-6 (omega-6 lepiej nie jeść za dużo), ale dietetycy zalecają, aby nie martwić się, jeśli jesz inne pokarmy, które są dobrym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 każdego dnia.

Dlaczego warto go jeść?

Korzyści zdrowotne migdałów są powszechnie znane. Skórka migdałów jest bardzo cenna. Zawiera wiele przeciwutleniaczy, które mogą zmniejszyć ryzyko wielu chorób i ich powikłań. Dlatego lepiej nie czyścić skóry i jej nie jeść. Późne migdały (bez skórki) i obrane migdały mają mniejsze korzyści zdrowotne. Wynika to ze składników zawartych w migdałach. Zapewniają one również obniżenie poziomu cukru we krwi, zmniejszenie ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, obniżenie poziomu cholesterolu we krwi oraz wspomaganie pracy układu nerwowego.

Ile kcal jest w migdałach?

Migdały zawierają dużo kalorii, 100 g w 575 kcal. Ale po prostu zjedz kilka ziaren migdałów w ciągu 1 dnia, a będziesz w stanie uzyskać cenne składniki w swoim ciele. Jeśli zjesz 1 g migdałów w ciągu 45 dni, będziesz już miał niższy poziom cholesterolu we krwi.